Sponsorowanie akcji charytatywnych i społecznych przez firmy. Czy można na tym wiele zyskać?

Sponsorowanie różnej maści inicjatyw po prostu się opłaca. Zauważyły to już duże marki, jednak mali, lokalni przedsiębiorcy także świetnie mogą wykorzystać to pole na budowanie pozytywnego wizerunku. Sprawdź, ile możesz na tym zyskać!

Najważniejsze funkcje wydarzeń

Wydarzenia takie jak mecze, wyścigi, koncerty, festyny po prostu łączą ludzi. Dają im szansę na spędzenie wspólnego czasu, integrację. Inicjatywy niosą także funkcję poznawczą, w dodatku te emocje związane z rywalizacją oraz promowanie słusznych postaw społecznych. Innymi słowy – same pozytywy.

Jaką inicjatywę warto sponsorować?

Najlepiej wybrać inicjatywę bliską ideologicznie firmie. Jeśli nasze przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją butów to może warto pomyśleć nad wyborem maratonu biegowego? Jeśli firma działa lokalnie może wspomóc lokalny zespół lub młodą drużynę piłkarską. Pod względem doboru sponsorowanej inicjatywy świetnie poradziła sobie marka Ecoperla. Została oficjalnym sponsorem drużyny piłki wodnej ECOPERLA Neptun Uniwersytet Łódzki. Markę i zespół łączy miłość do wody.

Jakie korzyści daje sponsorowanie?

  • Rozgłos w mediach i upowszechnienie w nich logo, nazwy, zakresu działalności
  • Sponsoring jest bardziej naturalny do przyjęcia przez kibiców oraz osoby zainteresowane daną dyscypliną lub wydarzeniem. Działanie firmy jest odbierane pozytywnie, jako pomoc, a nie nachalna reklama
  • Większa świadomość marki oraz podejmowanych przez nią działań
  • Wzrost wartości przedsiębiorstwa
  • Lepsze zapamiętanie marki przez odbiorców spotkań lub innych wydarzeń
  • Sponsoring sportu i wydarzeń jest traktowany jako podarunek, coś ekstra dla odbiorcy
  • Budowa reputacji oraz prestiżu firmy
  • Logo obecne na wszelkich materiałach sportowych oraz inicjatyw – na plakatach, biletach, koszulkach, etc.
  • Nowe grupy docelowe

 Współpraca na korzystnych warunkach

Sponsoring zazwyczaj opłaca się obu stronom. Należy pamiętać o podpisaniu odpowiedniej umowy uwzględniających wszystkie racje oraz potrzeby obu stron. Sponsorowani bardzo się angażują, sami są w stanie sporo zaoferować.

Takie działania przynoszą dla firmy nie tylko zyski finansowe oraz pozytywny wizerunek, ale przede wszystkim satysfakcję. Niektóre wydarzenia nie są dofinansowywane przez państwo, a niosą ze sobą wiele ważnych wartości. Tak samo jest z drużynami sportowymi – często mogą znajdować się w nich naprawdę zdolni gracze, jednak brak dofinansowania nie pozwala im w pełni rozwinąć skrzydeł. Na szczęście coraz więcej firm decyduje się na bycie sponsorami przeróżnych fajnych i ważnych wydarzeń.

One thought on “Sponsorowanie akcji charytatywnych i społecznych przez firmy. Czy można na tym wiele zyskać?

  • 17/12/2017 at 21:18
    Permalink

    Dobrze, że niektóre firmy chcą wspierać jakieś społeczne akcje i wykładać na to gotówkę. Jest tyle różnych drużyn i fundacji, które pewnie z chęcią podejmą taką współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *