Planując rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej należy wykonać szereg badań, takich jak analiza rynku oraz analiza konkurencji w celu oszacowania ewentualnych szans odniesienia sukcesu w danej branży i na danym rynku. Jeżeli wyniki przeprowadzonych badań marketingowych rokują dobrze, wówczas można przejść do kolejnego etapu działania.

Jedną z podstawowych usług, jakie powinny zostać wykonane w pełni profesjonalnie już na starcie działania w biznesie jest odpowiednio stworzona identyfikacja wizualna. W jej skład wchodzą takie elementy jak logo czy druki firmowe. Mogą się one wydawać błahostką a samo ich posiadanie jedynie koniecznością, co wielokrotnie skutkuje katastrofą. Młode przedsiębiorstwo nie rozumiejąc jak ważna jest dobrze wykonana identyfikacja wizualna zleca tę usługę niedoświadczonej agencji marketingowej lub – co gorsze – domorosłemu freelancerowi. Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że logo po prostu musi być ładne. Nic bardziej mylnego, gdyż cała identyfikacja wizualna powinna być tworzona zgodnie z wszelkimi standardami gwarantując tym samym uniknięcie jakichkolwiek kłopotów. Można sobie bowiem wyobrazić logo, które wygląda ładnie, ale jest zupełnie nieczytelne, gdy papier firmowy zostanie przefaksowany do klienta. Podobnie wygląda sytuacja z drukiem na materiale czy w skali szarości. Źle wykonane logo, które zostanie przeskalowane do małych rozmiarów stanie się całkowicie niemożliwe do rozpoznania. To tylko jedne z wielu argumentów przemawiających za tym, by identyfikacja wizualna została zlecona profesjonalnej agencji marketingowej, która świadczy usługi w tej branży i zdobyła duże doświadczenie. Wiadomo, że na początku swojej działalności mało który przedsiębiorca jest przygotowany na duże wydatki, jednak źle stworzona identyfikacja wizualna może go jedynie narazić na dodatkowe koszty związane z ponownym wykonaniem wizualizacji czy choćby rewitalizacji logo.