Planując rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej należy wykonać szereg badań, takich jak analiza rynku oraz analiza konkurencji w celu oszacowania ewentualnych szans odniesienia sukcesu w danej branży i na danym rynku. Jeżeli wyniki przeprowadzonych badań marketingowych rokują dobrze, wówczas można przejść do kolejnego etapu działania.
Jedną z podstawowych usług, jakie powinny zostać wykonane w pełni profesjonalnie już na starcie działania w biznesie jest odpowiednio stworzona identyfikacja wizualna. W jej skład wchodzą takie elementy jak logo czy druki firmowe. Mogą się one wydawać błahostką a samo ich posiadanie jedynie koniecznością, co wielokrotnie skutkuje katastrofą. Młode przedsiębiorstwo nie rozumiejąc jak ważna jest dobrze wykonana identyfikacja wizualna zleca tę usługę niedoświadczonej agencji marketingowej lub – co gorsze – domorosłemu freelancerowi. Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że logo po prostu musi być ładne. Nic bardziej mylnego, gdyż cała identyfikacja wizualna powinna być tworzona zgodnie z wszelkimi standardami gwarantując tym samym uniknięcie jakichkolwiek kłopotów. Można sobie bowiem wyobrazić logo, które wygląda ładnie, ale jest zupełnie nieczytelne, gdy papier firmowy zostanie przefaksowany do klienta. Podobnie wygląda sytuacja z drukiem na materiale czy w skali szarości. Źle wykonane logo, które zostanie przeskalowane do małych rozmiarów stanie się całkowicie niemożliwe do rozpoznania. To tylko jedne z wielu argumentów przemawiających za tym, by identyfikacja wizualna została zlecona profesjonalnej agencji marketingowej, która świadczy usługi w tej branży i zdobyła duże doświadczenie. Wiadomo, że na początku swojej działalności mało który przedsiębiorca jest przygotowany na duże wydatki, jednak źle stworzona identyfikacja wizualna może go jedynie narazić na dodatkowe koszty związane z ponownym wykonaniem wizualizacji czy choćby rewitalizacji logo.
Witam, identyfikacja wizualna to przedmiot mojej codziennej działalności. Zgadzam się, że bardzo łatwo spaprać robotę. Aczkolwiek samej identyfikacji nie sprowadzałbym do standaryzowania poprawnego rozmieszczenia i odzwierciedlenia znaku. Dla mnie identyfikacja wizualna to opowieść o wartościach. Tak aby ludzie mogli łatwo rozpoznać, firmę nie widząc jej logo.