Jak użytkownicy przeglądają Twoją stronę firmową?

Odpowiednia analiza zachowania serwisów internetowych staje się kluczowa z punktu widzenia sukcesu serwisu internetowego. Wynika to z coraz większego wyboru, który posiadają użytkownicy w kontekście dostępnych aplikacji czy serwisów internetowych. Im serwis jest bardziej przystępny w kontekście użytkowania, tym znacznie chętniej jest odwiedzany przez stałych użytkowników.

Nowi użytkownicy vs. powracający

Powracający użytkownicy są bardzo ważni z punktu widzenia serwisów internetowych, które oferują usługi, sprzedaż produktów. Stali klienci pozwalają na zapewnienie regularnego realizowania sprzedaży. Zachowanie takich klientów pozwala na ocenę między innymi tego jakie usługi czy produkty kupują, a jednocześnie jak korzystają z serwisu w kontekście wyszukiwania potrzebnych im produktów. Ma to znaczenie zarówno w kontekście odpowiedniego przygotowania oferty, ale również takiego budowania strony internetowej, która zachęca do podejmowania przez użytkowników określonych działań.

Analityka to szerokie zagadnienie

Do kontrolowania zachowania użytkowników na stronach warto wykorzystywać takie narzędzia, które w jak największym stopniu ułatwiają ocenę funkcjonalności serwisu internetowego. Zaawansowana analiza zachowania użytkowników na stronach internetowych może być realizowana za pośrednictwem serwisu internetowego Smartlook. Serwis pozwala na zapewnienie kontrolowania ruchu użytkowników z opcją śledzenia zachowania konkretnego użytkownika. Za pośrednictwem serwisu internetowego można bardzo wygodnie sprawdzić to jak zachowuje się użytkownik. Zachowanie użytkownika na stronie jest, bowiem nagrywane i prezentowane w formie nagrania. Można w ten sposób sprawdzić dokładnie jak użytkownik strony porusza się kursorem po serwisie internetowym. Jest to szczególnie cenna informacja dla analityków pracujących w dużych serwisach internetowych, w których występuje wiele stron, które mogą być odwiedzane przez użytkowników. Sprawdzenie jak łatwo poruszać się po serwisie, które ważne elementy znajdują uznanie w oczach użytkowników, a które są pomijane jest kluczowe w kontekście zapewnienia właściwego kierowania ruchem użytkowników w serwisie internetowym. Ogólnie rzecz ujmując Smartlook pomoże Ci zrozumieć potencjalnych klientów, a wiedza ta w prosty sposób przełoży się na lepszy UX (ang. User eXperience) Twoich stron.

Jak wykorzystać Smartlook?

Sposób wykorzystania możliwości, które oferuje Smartlook może być bardzo różny w zależności od konkretnych potrzeb wybranej strony internetowej. Serwisy internetowe, które oferują sprzedaż usług czy produktów mogą kontrolować to jak poszczególni użytkownicy wybierają elementy oferty. Sprawdzić można, jak użytkownicy wyszukują poszczególne informacje, które dostępne są w serwisie internetowym. Na podstawie analizy zachowania konkretnych typów użytkowników można dokonać modyfikacji serwisów internetowych pod kątem zapewnienia ułatwienia dla użytkowników wyszukiwania takich elementów, które są ważne dla właścicieli serwisu. Smartlook pozwala na korzystanie z przydatnych filtrów, które pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach powracających, nowych.

Smartlook to również mapy cieplne

Do bardzo cennych informacji, które można uzyskać za pośrednictwem Smartlook zaliczyć można heatmapy kliknięć. Pozwalają one:

  • śledzić ruchy kursora myszki konkretnego użytkownika, co pozwala na ocenę jak użytkownicy szukają informacji
  • przewijanie heatmap, które pozwala na zapewnienie informacji jak użytkownik przewija stronę
  • sprawdzanie zachowań użytkowników w ramach konkretnie ustalonych cech odwiedzających

Kontrolowanie konkretnych zachowań użytkowników ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia poznania tego czego potrzebują użytkownicy strony. Taka ocena jest bardzo trudna, gdy jedynie korzysta się z ogólnych danych dotyczących zachowań użytkowników, które prezentowane są w formie danych zbiorczych czy statystycznych. Należy brać pod uwagę, że strona może sprawiać problemy, które są trudne do oceny w przypadku jedynie sprawdzania ogólnych danych, a bez opcji zobaczenia jak konkretny użytkownik przegląda serwis. Natomiast sprawdzenie nagrań oferowanych przez Smartlook może dla przykładu pozwolić zorientować się, że znalezienie konkretnych elementów strony sprawia największe trudności wielu użytkownikom. W ten sposób można dokonać modyfikacji, które przełożą się na wygodniejsze użytkowanie serwisu internetowego.

Jak skorzystać ze Smartlook?

Wykorzystanie aplikacji dostępnej w serwisie internetowym Smartlook jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się w serwisie, co pozwala na uzyskanie indywidualnego kodu JavaScript do śledzenia zachowań użytkowników. Jest to taki sam kod jak w przypadku wszelkiego rodzaju serwisów pozwalających na śledzenie zachowań na stronach internetowych. Umieszczenie uzyskanego kodu w kodzie strony internetowej pozwala na automatyczne gromadzenie danych o zachowaniu poszczególnych użytkowników. Zachowania użytkownika są nagrywane, a takie nagrania są gromadzone w serwisie z opcją dostępu do nich. Jednocześnie można decydować się na korzystanie z różnych wersji aplikacji.

Wersja darmowa vs. płatna

Darmowe wersje aplikacji Smartlook pozwalają na zapewnienie nagrywania oraz odtwarzania do tysiąca nagrań z obsługiwania strony przez użytkowników. Dla wielu serwisów jest to wystarczające rozwiązanie, które pozwala na dostarczenie odpowiedniej ilości danych do analizowania. Natomiast większe serwisy, które potrzebują większej ilości nagranych zachowań użytkowników mogą decydować się na skorzystanie z różnych pakietów płatnych wersji Smartlook. Pozwala to na wybranie takiego rozwiązania, które jest najlepsze dla konkretnego właściciela strony internetowej. Jednocześnie nagrywanie odwiedzających może być w darmowej wersji realizowane dla dwudziestu tysięcy użytkowników w miesiącu. Natomiast w wersjach płatnych można korzystać ze znacznie większych limitów.

Jedno konto dla wielu stron

Korzystanie ze Smartlook dla wielu serwisów internetowych może zapewnić kluczowe informacje dotyczące zachowania użytkowników w serwisie internetowym czy też potrzeb użytkowników. Natomiast dla innych właścicieli stron internetowych wykorzystanie aplikacji może dostarczyć zupełnie nowych danych, które mogą być włączone do pogłębionych analiz zachowań użytkowników na stronach internetowych. Pozwala to na realizowanie znacznie lepszych analiz, które są w stanie zapewnić lepsze modyfikacje serwisów internetowych.

Sprawdź aktualne promocje i kupony rabatowe do Smartlook. Eliminuj słabe punkty swoich stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.