Prowadząc działalność handlową związaną z modą w internecie, szczególną uwagę należy przywiązywać do dodawania ładnych, jednak w miarę realistycznych zdjęć. Produkty, takie jak buty czy torebki muszą dobrze prezentować się na stronie, jednak zdjęcia powinny oddawać rzeczywisty wygląd materiału i jak najlepsze odwzorowanie koloru. Nie mogą być zatem nadmiernie obrobione, przynajmniej jeśli chodzi o oferowane produkty. Podstrona z produktem często zawiera kilka, a nawet kilkanaście grafik, które zarówno w formie miniatury, jak i po powiększeniu muszą prezentować się nienagannie. Dlatego, aby strona działała sprawnie i zdjęcia były najwyższej jakości warto stosować ich kompresję.

Wtyczka do WordPress przyspieszy cały sklep

Wiele sklepów internetowych działa na platformie WordPress lub korzysta z PHP i mogą korzystać ze wszystkich narzędzi, oferowanych do optymalizacji graficznej strony. Najpopularniejsza i najchętniej wybierana wtyczka WordPress to ShortPixel, dzięki której możliwa jest profesjonalna kompresja zdjęć. W ten sposób nie tylko powoduje się, że grafiki szybciej się ładują, ale także zatrzymuje się klientów na stronie. Zbyt długie ładowanie powoduje zniechęcenie i zaniechanie zakupów. To nie tylko przynosi brak zysków dla firmy ale również stratę w postaci niższej pozycji w wyszukiwarce i konieczność ponownego pozycjonowania strony pod SEO.

3 rodzaje kompresji w ShortPixel

Narzędzie ShortPixel oferuje kompresję zdjęć bezstratną, stratną, jak i typu glossy. Ostatnia nie jest standardem dla innych wtyczek, a w ShortPixel można z niej korzystać nawet w ramach darmowego pakietu. Pierwszym etapem kompresji jest wybór jej rodzaju w ustawieniach. Bezstratna powoduje zmniejszenie rozmiaru obrazu i jednocześnie gabarytów pliku bez straty pikseli. Kompresja stratna wykonana w ShortPixel mimo utraty pikseli nie spowoduje widocznych artefaktów przy domyślnym rozmiarze zdjęcia. Dopiero przy znacznym powiększeniu będą widoczne rozmycia obrazu. Najlepszej jakości kompresja glossy pozwala nawet przy powiększeniu zachować niemal fotograficzną jakość zdjęcia. Dla sklepu internetowego, gdzie klienci przyglądają się detalom towarów będzie ona idealna.

Darmowy pakiet ShortPixel daje radę

W ramach darmowego pakietu można wykorzystać limit 100 kompresji, przy czym jest to pakiet odnawialny. Dokładnie te same funkcje za darmo to duży atut darmowego pakietu. W zupełności wystarczy on na prywatny użytek. Po wykorzystaniu limitu można skorzystać z kuponu rabatowego do ShortPixel w wysokości 25% na płatne pakiety. Najmniejszy płatny limit wynosi 5 tys. optymalizacji zdjęć i jego koszt to $5. Pakiet XXL to bagatela 55 tys. kompresji za niedużą jak na tak ogromny limit kwotę $30. Za wszystkie płatne wersje można zapłacić w systemie PayPal. Klucz API daje możliwość obsługi kilku stron jednocześnie. Najlepsze rezultaty, jeśli chodzi o SEO, daje optymalizacja zarówno grafiki, jak i treści. Najlepiej by były jak najbardziej spójne, a sklepów internetowych, gdzie grafice towarzyszy opis produktu bądź kategorii zoptymalizowany pod SEO, dotyczy to w szczególności. Już wiele osób skorzystało z tego udogodnienia, warto więc sprawdzić jak ShortPixel działa w praktyce, tym bardziej, że to nic nie kosztuje.

Czy są inne narzędzia tego typu?

Owszem, istnieje wiele produktów konkurencyjnych do ShortPixel, jednak uważam, że nie są one aż tak dobre. Warto wymienić takie pozycje jak Kraken, Smush, Imagify, EWWW oraz TinyPNG. Mają one swoich zwolenników, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji zalecam wykonać testy osobiście. Ja natomiast wybieram ShortPixel i szczerze go polecam.

Wykorzystaj specjalny kod rabatowy ShortPixel, żeby dostać dodatkowe punkty do każdego pakietu.